Kaalulangetamise nipid

Põhietapid:

  1. Liigse kehakaalu põhjuste väljaselgitamine. Kindlasti on vajalik probleemi rahulik ja põhjalik uurimine.
     
  2. Psüühika ümberkujundamine. Salenemine dieedi abil on müüt. Kõigepealt on vaja luua kord majja oma hinges, kuna rammusa toidu liigne tarbimine muudab inimesed ümarateks ja üksikuteks. Paljud inimesed kasutavad söömist aseainena selliste emotsionaalsete vajaduste nagu armastus ja kaitstuse tunne puudumisel. Selle olukorra traagilisus seisneb selles, et tüsedus viib võõrandumise ja enesesse sulgumiseni. Liigne rasv ei suuda kaitsta teid emotsionaalsete haavade eest ega pehmenda ta ka saatuselööke.

    • Kõhnumise edukus sõltub motiividest, miks Te olete otsustanud kaalust alla võtta. Väga täpne enesele teadvustamine, miks Teil on vaja saleneda, eeldab ka teadvustatud soovi olemasolu, head tuju ja “emotsionaalset lülitumist” protsessi käivitamisse. Kui inimene on oma kaalu ja kehaga rahul, kuid soovib saleneda “kambavaimust”, “kellegi (mehe, sõbra jne.) jaoks”, pole mõtet hakata ennast ja teisi piinama.
       
    • Psühholoogilise söögisõltuvuse kõrvaldamine. Söögiisu takistab inimese salenemist. Te olete aastate jooksul treeninud ja programmeerinud end liigsöömisele, ning seni, kuni Te ei sisesta oma ajusse uut programmi, ei suuda Te ka oma soovitud kaalu pikemajaliselt säilitada. Äärmiselt vajalik on kõrvaldada organismi vastutöötamine kaalu langetamisele.
       
  3. Mõistlikult paikapandud toitumissüsteem.
     
  4. Jooga päritoluga asanade ja pranayama harjutuste tegemine. Tegemist on harjutustega, mis vallandavad rasvade lõhustumisprotsessi ja vähendavad söögiisu. Vajalikud on nad naha toonuse säilitamiseks nii näol kui kogu kehal, kõhu, tuharate ja kogu keha trimmimiseks. Salenemisprotsessi ajal on keelatud suure intensiivsusega füüsilised harjutused, kuna nende ajal leiab lihastes aset valdavalt süsivesikute tarbimine ning tekkivad oksüdeerimata produktid (atsetoon, piimhape) hakkavad blokeerima rasvade põletamist ja kutsuvad esile söögiisu suurenemise.
     
  5. Kehakaalu stabiliseerimine. Pärast salenemisprotsessi lõppemist tuleb järgida teatud ettekirjutusi, mis väldivad ülekaalu taastekkimist.